19 January 2014

Assalamualaikum,

Sambil merehatkan diri dirumah bersama keluarga, apa kata kita rawat dengan urutan yang mudah. Urutan ni bertujuan untuk menghilangkan rasa kelesuan dan menambahkan seri pada wajah. Lakukan urutan 10 saat setiap gambar rajah.

Selamat mencuba 












































model Adawiah 

16 January 2014

Sedang asyik mengemaskini fail-fail lama dalam laptop ni, tiba-tiba terjumpa cerita lama, semoga kalian sihat dan dipermudahkan urusan ~ Memori 2006-2008

KHAIRUL ANIZA BINTI AB MANAB pelajar sesi Januari 2007 hingga Jun 2007. Pada 25.06.2008 saya melaporkan diri dibawah SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PELAJARAN sebagai Pembantu Pengurusan Murid Gred N17 berjawatan tetap. Kelebihan belajar di IPM dapat belajar kemahiran Komputer dengan betul dan lagi mendalam, belajar menggunakan Trengkas, komunikasi dalam Bahasa Inggeris dengan baik, pengetahuan tentang Pentadbiran Pejabat, mendapat Motivasi yang tinggi dalam kehidupan seharian dan pekerjaan, memahirkan diri dalam Perakaunan dan lain-lain berkaitan pentadbiran Pejabat dan juga kerja-kerja seharian.




NURHAYATI BINTI ABD AZIZ pelajar sesi Jun 2007 hingga November 2007. Pengalaman berkursus di IPM amat menyeronokkan. Selain dapat menimba ilmu pengetahuan, saya juga dapat mempelajari sesuatu perkara yang baru seperti menaip, trengkas dan lain-lain. Selepas menamatkan kursus di IPM, saya lebih yakin ini kerana semasa di IPM diajar bagaimana cara semasa bekerja. Kini telah berkhidmat di CORINPLUS SDN.BHD DI SUBANG JAYA SELANGOR.




NORHASMIZA BINTI SULONG pelajar sesi Januari 2008 hingga Jun 2008. Segunung penghargaan dan terima kasih saya tujukan untuk tenaga pengajar seluruhnya di IPM kerana telah banyak mengajar saya dalam bidang ini. Apa yang saya pelajari di IPM amat berharga terutamanya tentang ilmu komputer, menaip dan trengkas. Kemahiran yang saya perolehi ini akan memberi kelebihan kepada saya untuk mendapatkan pekerjaan. Kini telah berkhidmat di EAST COAST BEST CUISINE DI KUALA TERENGGANU.





SYAIBATUL ASLAMIYAH BINTI MOHAMAD pelajar sesi Disember 2006 hingga Mei 2007. Ketika masih menuntut di IPM saya telah dipanggil untuk di temu duga. Berbekalkan dengan ilmu yang saya perolehi di IPM saya telah diterima bekerja. Kini telah berkhidmat di SEKSYEN TEKNOLOGI MAKLUMAT BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN BLOK 8 KOMPLEKS PEJABAT-PEJABAT KERAJAAN JALAN DUTA KUALA LUMPUR.




SITI ZAINAB BINTI MOHD GHANI pelajar sesi September 2006 hingga Februari 2007. Alhamdullilah, bersyukur ke hadrat ilahi setelah 6 bulan mengikuti kursus di IPM. Kini saya telah diterima bekerja di LEIN HUA FURNITURE INDUSTRY SDN.BHD DI SEMAMBU PAHANG






NURUL NATASYA BINTI ZAKARIA pelajar sesi April 2007 hingga September 2007. Dengan berbekalkan ilmu yang saya pelajari saya telah ditawarkan bekerja di syarikat B-DEX BEAUTY CENTRE KUANTAN sebagai KERANI PENTADBIRAN. Segala tunjuk ajar dan sokongan moral dari semua tenaga pengajar di IPM.




14 January 2014

1. Mengabaikan pengambilan sarapan pagi
Individu yang sering mengabaikan pengambilan sarapan pagi berisiko besar mengalami kekurangan gula dalam darah. Ini akan menyebabkan bekalan nutrien tidak cukup untuk dihantar ke otak dan akan menyebabkan bahagian tersebut mengalami kemerosotan.

2. Terlalu banyak makan
Menyebabkan berlakunya pengerasan di bahagian arteri otak lalu memperlahankan kuasa mental.

3. Merokok
Menyumbang kepada pengecutan otak dan penyebab kepada penyakit Alzheimer.

4. Pengambilan gula yang tinggi
Pengambilan gula yang berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrien seterusnya akan menyebabkan gangguan kepada perkembangan otak.

5. Pencemaran udara
Otak adalah penerima oksigen terbesar dalam sistem badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.

6. Kurang tidur
Mengabaikan kualiti tidur yang sempurna, akan menjejaskan sel otak dan akan mendatangkan risiko tinggi kepada berlakunya kegagalan otak untuk berfungsi.

7. Menutup muka ketika tidur
Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.

8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat
Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.

9. Berfikiran sempit
Berfikir adalah latihan terbaik utk merangsang otak. Namun, jika seseorang sering berfikiran sempit, ia boleh menyebabkan berlakunya pengecutan di bahagian otak.

10. Kurang berkomunikasi
Komunikasi intelektual mampu merangsang perkembangan otak. Jika seseorang jarang berkomunikasi, lama kelamaan fungsi otak akan mengalami kemunduran.

11. Kurang membaca
Keupayaan berfikir tidak meluas dan sempit. Keupayaan berbahasa juga mengurang.

12. Mengabaikan Meditasi
Tiada ruang rehat untuk otak dan tubuh akan menjejaskan kemampuan memproses maklumat. Bagi Muslim, membaca al-Quran dan sembahyang adalah meditasi terbaik, jika tidak dibuat dengan gopoh!






















Gambar Carian Google


[Perkongsian berilmiah dari page Tuan Fedtri  Yahya]



Kotak apakah ini?


Inilah dia Garam Bukit  | Garam Mandian As-Syifa 
Dirukyah dengan doa Assyifa' dan Doa Sri wajah 



KELEBIHAN GARAM MANDIAN ASSYIFA'

- Menangani serta menghilangkan stress dan tekanan perasaan.
- Melancarkan peredaran darah seluruh badan.
- Membantu mengawal tekanan darah seluruh badan.
- Membantu merawat dan menangani migrain dan sakit kepala.
- Membantu melaraskan kelancaran sistem saraf seluruh tubuh.
- Membantu menguatkan imunisasi badan.
- Membantu menjaga kardiovaskular (jantung)
- Membantu menguatkan tulang dan menjaga organ dalaman.
- Membantu tingkatkan metabolisma badan.
- Membantu memecahkan rangkaian lemak dan kolesterol.
- Membantu merawat penyakit kulit, melembut dan menghaluskan kulit badan.
- Membantu membuangkan toksin dari badan.
- Membantu, menjaga dan menyihatkan fungsi jantung.
- Membekalkan 84 mineral semulajadi kepada badan.
- Membantu memperoleh tidur yang lena.
- Membantu mengembalikan tenaga fizikal, mental & batin.
- Membantu menambahkan kandungan oksigen dalam darah yang sangat diperlukan untuk MELEMAHKAN virus KANSER.


Paling ISTIMEWA adalah :
- Menampal 'AURA BOCOR', merawat serta membesarkan AURA DIRI.
- Membantu menangani serta mengelakkan gangguan makhluk halus.
- Menaikkan SERI WAJAH.
- Membantu memulihkan semangat yang telah luntur.
- Membantu merapatkan hubungan kekeluargaan, persaudaraan serta rakan sekerja.
- Membantu sebagai 'Pelaris' semulajadi untuk perniagaan/Kerjaya.
- Membantu menunaikan hajat/niat yang khusus.
- Membantu menguatkan 'Magnet' kekayaan dan kejayaan diri.
- Membantu serlahkan Potensi Diri.
- Membantu meningkatkan keyakinan diri.

p/s Garam ini juga boleh digunakan untuk rendaman kaki dan berkumur

Kepakaran saya SELESAIKAN pelbagai masalah ramai orang seperti stress dan tekanan perasaan, masalah 'kebocoran' wang, sering dirundung malang dan lain-lain PM saya  Cikgu Helmi Fuzi







04 January 2014

ALGOT SYSTEM

Adaptable storage to fit your needs

Versatile storage for anywhere in your home. That’s the ALGOT series. Because ALGOT can be easily customised to fit your space and storage needs it can be used throughout your home, and in a combination that’s right for you.


ALGOT | Frame/4 wire baskets/top shelf, white

RM129.90
Article Number : 
599.057.32
The parts in the ALGOT series can be combined in many different ways and so can easily be adapted to needs and space.Read more

Product dimensions
Width: 41 cm
Depth: 60 cm
Height: 72 cm
This product requires assembly



Good to know
Only for indoor use.
This furniture must be fixed to the wall with the enclosed wall fastener.
Different wall materials require different types of fixing devices. Use fixing devices suitable for the walls in your home, sold separately.
4 adjustable feet included.
May be completed with ALGOT castors, sold separately.


Product description & measurements
Frame:
Basematerial/ Rail: Steel, Polyester powder coating
Wheel: Acetal plastic
Rivets/ Washer: Steel, Galvanised

Wire basket:
Steel, Polyester powder coating

Top shelf for frame:
Fibreboard, Acrylic paint
Key features
-The parts in the ALGOT series can be combined in many different ways and so can easily be adapted to needs and space.
-Also stands steady on an uneven floor since the feet can be adjusted.
-The basket glides smoothly and has a pull-out stop to keep it in place.
-With ALGOT top shelf, you can create a practical extra work surface on all frames in the same series.
-The storage solution is easier to move if you add ALGOT castors.
-Can be used anywhere in your home, even in damp areas like the bathroom and under covered balconies.



Tanggal 03hb Januari 2014 



Farah dan kek coklat ulang tahun ke 19
(opsss dah terbagi tau lah .. weee)



senyummm 1 .. 2 .. 3 klikk


toping kek ni coklat aiskrim.. sedapp


saat bahagia bersama Farah, Sir Sharif Hashim, Cik Nur Farizan
Nabihah, Aida, Ainun & Ira


Farah bersama Cik Wani admin IPM 



Farah dan Cik Nur Farizan (tuan punya blog)



Sir Sharif Hashim "beratnya kek ni"



gambar formal (aksi sopan..weeee)



Sir Sharif (Tenaga Pengajar Akaun & English Communication)
sempat lagi peaceee kat Farah.. opss Farah tak perasan 
cer Farah tengok dalam gambar .. heeeee 



senyum seindah sang suria, waktu ni hari jumaat hujan deeer



gadis sunti thumbs up + sir aka ES (Encik Sharif) peace 
macam comel jerr 



agaknya apalah yang diperkatakan oleh sir kita ni ya



alololo .. comel dua beranak ni ..



Farah & Ira



Farah & Aida



Farah macam-macam malu jer bila Aida nak suapkan kek tu..



glupp.. 



aksi manja Aida & Farah.. so sweet



eh..eh tak perasan aksi ni ada.. 



3 sekawan @ IPM Munshi



Farah & Nabihah (Bihah)


Kami mendoakan Nurfarah Azirah dipermudahkan segala urusan 
dan dalam lindungan Allah taala, aamiin

03 January 2014

Kami adalah sebuah institusi pendidikan tinggi awam yang menjurus kepada bidang kejuruteraan dan teknologi beriltizam menjadi salah satu universiti teknologi bertaraf dunia

mempelawa calon-calon intelektual dan cintakan ilmu untuk sama-sama menyumbang tenaga dan idea bagi melahirkan insan cemerlang dengan mengisi kekosongan jawatan di  CENFED.


Jawatan : Pembantu Tadbir (Perkeranian & Operasi)
Kumpulan : Sokongan
Kem/Jab : Pusat Pengajian Berterusan & Pengajian Berterusan (CENFED)
1. Syarat Lantikan:

 Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;
dan

 Kepujian Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) atau kelulusan
yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

2. Syarat Lantikan Tambahan:

 Menjalankan tugas-tugas perkeranian selaras dengan fungsi tugas Jabatan/Bahagian yang berkenaan seperti tugas-tugas penyelenggaraan fail/dokumen, pengiraan,
penyediaan laporan bulanan, statistik serta penyediaan kursus.

 Mempunyai kemahiran mengendalikan perisian (Microsoft Word, PowerPoint & Excel)

 Boleh bekerja dengan pengawasan yang minima.

 Pengalaman kerja sekurang-kurangnya 2 tahun dalam bidang berkaitan.

 Mempunyai lesen kenderaan dan mempunyai kenderaan adalah satu kelebihan.

 Boleh memulakan kerja dengan segera.

 Boleh kerja lebih masa.

 Lantikan adalah melalui UMP Consultancy & Training Sdn. Bhd. (Subsidiary UMPH)

3. Penetapan Gaji Permulaan Gaji permulaan yang lebih tinggi boleh ditetapkan oleh pihak CENFED berdasarkan
pengalaman yang bidang berkaitan.

4. Syarat-Syarat Umum
Pemohon-pemohon yang memohon jawatan di atas adalah tertakluk kepada syarat-syarat yang berkenaan serta pindaan yang dibuat ke atasnya dari masa ke semasa.

5. Taraf jawatan  Jawatan yang dilantik adalah secara Tetap / Kontrak.
 
6. Umur pada tarikh tutup iklan Berumur tidak kurang dari 25 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan dan berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan.

7. Cara Memohon
Permohonan hendaklah dihantar dengan menyertakan butir-butir peribadi (resume), salinan kelayakan akademik dan maklumat-maklumat lain yang berkaitan yang telah disahkan dan
gambar berukuran passport (tidak dikembalikan) ke alamat di bawah:

Pengarah
Pusat Pengajian Berterusan & Pembangunan Profesional (CENFED)
Universiti Malaysia Pahang (UMP)
Lebuhraya Tun Razak
26300 Gambang Kuantan
No. Tel: 09-549 2086 No. Faks: 09-549 3384
e-mel: cenfed@ump.edu.my

8. Catatan Am
i. Hanya permohonan yang layak selepas tapisan sahaja akan dihubungi untuk sesi temuduga.

ii. Pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas SATU bulan dari tarikh tutup iklan hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.


Tarikh tutup permohonan : 27 Januari 2014 (Isnin)  13 Januari 2014
BLOG Nur Farizan (CF) | Facebook Nur Farizan